Általános Szerződési Feltételek

 

  1. A Szolgáltató adatai:

Divinus Hotel Üzemeltető Kft.

Rövidített elnevezés: Divinus Hotel Kft.

Székhely: 4032 Debrecen Nagyerdei krt. 1.

Telefon: 06-52-510-900 Telefax : 06-52-510-915

Adószám: 13838623-209

Cégjegyzékszám: 09 09 014920

www.hoteldivinus.hu

email: info@hoteldivinus.hu

 

  1. Az általános szerződési feltételek  szabályozzák a Divinus Hotel mint szálláshely szolgáltatásainak igénybevételével kapcsolatos általános szabályokat, de nem zárják ki egyedi megállapodások kötését,  melynek feltételei eltérhetnek jelen feltételektől.

 

  1. Szerződő felek:

A Szolgáltató és a vendég vagy megrendelő (a továbbiakban Vendég).

Vendég: az aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi.  

Ha a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) rendeli meg a szolgáltatást, akkor a feltételeket a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Amennyiben a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés valamely feltételről nem rendelkezik, arra a jelen Általános Szerződési Feltételeket ( továbbiakban ÁSZF )  kell alkalmazni. A Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

 

  1. A foglalás módja, a szerződés létrejötte:

 

Szolgáltató az elektronikus úton (pl. email) hozzá érkezett, ill. általa küldött üzenetet írásban tett nyilatkozatnak tekinti.

 

Szolgáltató a Vendég érdeklődésére legkésőbb 72 órán belül írásbeli ajánlatot küld.

Amennyiben az ajánlatra nem érkezik megrendelés Vendég részéről 72 órán belül, akkor megszűnik Szolgáltató ajánlati kötöttsége. A Vendég és Szolgáltató közötti szerződés a Vendég által küldött megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre, és írásbeli szerződésnek minősül.  A szóbeli visszaigazolás, a szerződés szóbeli módosítása vagy kiegészítése érvénytelen.

Ha a Vendég a visszaigazolásban rögzített időtartam letelte előtt véglegesen felhagy a szolgáltatás igénybevételével, a Szolgáltatónak jogában áll a teljes megrendelt időtartamra felszámítani a szolgáltatás díját, illetve a szolgáltatást harmadik személy részére ismét  értékesítheti.

A Vendég köteles előleget fizetni a lefoglalt szállás és szolgáltatások  értékének megfelelően a Szolgáltató által elfogadott formában.

 

Amennyiben a Vendég meg kívánja hosszabbítani a szolgáltatás igénybevételének idejét, ahhoz a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató feltételként szabhatja a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.

  1. Lemondási feltételek szállás szolgáltatás esetén:

Amennyiben a Vendég a Szolgáltató visszaigazolásának kézhezvételéig lemondja a szállásfoglalást, kötbért nem kell fizetnie. A kötbér mértékét a visszaigazolás tartalmazza.

Eseti foglalás esetén amennyiben a Vendég az érkezése előtti 48. óráig lemondja a szállásfoglalást, kötbért nem kell fizetnie.

Amennyiben a Vendég a Szolgáltató által előre meghatározott ún. csomag szolgáltatást vesz igénybe (a továbbiakban: csomag szolgáltatás), és a Vendég az érkezése előtti 7. napig lemondja a szállásfoglalást, kötbért nem kell fizetnie. ( kivéve, ha a visszaigazolásban külön feltételt köt ki a Szolgáltató )

Kiemelt időszakokban  (pl. szilveszter, augusztus 20 ) a Szolgáltatónak jogában áll fentiektől eltérő lemondási feltételeket meghatározni.

Amennyiben a Vendég nem mondja le a Szolgáltatást, de nem is veszi igénybe azt (no show ), akkor a Szolgáltatót kötbér illeti meg, amelynek összege a megrendelt szolgáltatás díjával egyezik meg.

 

  1. Árak

A szálloda rack rate szoba árai, illetve a csomag szolgáltatás árai a honlapon kerülnek feltüntetésre, és a recepción megtekinthetők. Az árak – amennyiben Szolgáltató másként nem rendelkezik – bruttó árak, a mindenkor érvényes ÁFA-t tartalmazzák. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, átháríthatja a Vendégre. Az egyéb szolgáltatások árait Szolgáltató a szálloda egyéb helyiségeiben (pl. wellness) kifüggesztve ismerteti. Az árakat Szolgáltató előzetes értesítés nélkül  bármikor módosíthatja.

 

  1. Fizetési feltételek

A Vendég legalább a megrendelt szolgáltatás díjának 50 %-át köteles megfizetni Szolgáltató részére a Divinus Hotelbe való megérkezés előtt min. 24 órával,  azonban eddig az időpontig Szolgáltató a teljes ellenérték megfizetését is kérheti. A Vendég az általa  igénybe vett szolgáltatás ellenértékét legkésőbb a távozáskor köteles megfizetni. A Szolgáltató jogosult részszámla kiállítására.

A Vendég fizetési kötelezettségének átutalással, bankkártya garancia megadásával, SZÉP kártyával, vagy hitelkártya felhasználásával tehet eleget. ( Szolgáltató meghatározhatja az általa elfogadott kártyákat pl. Diners Club kártyát nem fogad el. )

Amennyiben Vendég fizetési kötelezettségének készpénzben kíván eleget tenni, a fizetés Forint, EURO vagy USA dollár pénznemben történhet.

Amennyiben a Vendég valutában tesz eleget fizetési kötelezettségének, az átváltási árfolyam az elutazás napján érvényes, az MKB BANK Zrt. által meghatározott napi árfolyam.

 

  1. A Vendég jogai és kötelezettségei :

A Vendég az érkezés napján 14.00 órától kezdődően foglalhatja el a szobát, és a távozás napján 10.00 óráig köteles elhagyni azt.

Ha a Vendég a távozás napján 11 óra után sem hagyja el a szobát, Szolgáltató jogosult a szoba típusának megfelelő, a honlapon közzétett egy napi díjat felszámítani.

A Vendég köteles a szolgáltatások ellenértékét kiegyenlíteni a szerződében meghatározott módon és időben.

A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a 14 éven aluli gyermek csak felnőtt kíséretében tartózkodjon a szállodában.

A Vendég köteles a szállodában érvényes házirendet betartani. ( A szállodára vonatkozó érvényes házirend a szálloda recepcióján megtekinthető. )

A szobában vagy annak berendezési tárgyaiban okozott kárt a Vendégnek meg kell térítenie, az aktuális árjegyzék a recepción található.

A Vendég az általa a szálloda teljes területén szándékosan vagy gondatlanul okozott kárt köteles megtéríteni.

A Vendég  panaszt tehet, és kérheti panaszának kivizsgálását. A panasz felvételének helye: a szálloda recepciója.

 

  1. A Szolgáltató jogai és kötelességei :

A Szolgáltató köteles a megrendelt szolgáltatást a visszaigazolásnak  megfelelően teljesíteni.

Szolgáltató felelősséget vállal azokért a károkért, melyeket alkalmazottjai a Vendégnek okoznak – kivéve azokat, melyek a Szolgáltató alkalmazottain és Vendégkörén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy melyek bekövetkeztében a Vendég is közrehatott.

A Szolgáltató köteles a Vendég panaszát kivizsgálni, részére választ küldeni.

Amennyiben a Szolgáltató saját hibájából nem tudja biztosítani az általa vállalt szolgáltatásokat, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni. Köteles a visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségének eleget tesz, és a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szolgáltatóval szemben a Vendég nem élhet.

Amennyiben a vendég részére előlegkérő levél került kiküldésre és az abban kért összeget a vendég nem fizeti meg a Szolgáltató a rendelkezésére álló elérhetőségeken megkeresi. Amennyiben 3 napon belül nem reagál a Vendég akkor a Szolgáltatónak jogában áll törölni a foglalást.

A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
– a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szobát, illetve a szálloda egyéb helyiségeit,
– a Vendég a szálláshely biztonságát veszélyezteti, a Szolgáltató alkalmazottaival fenyegetően viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll,
– a Vendég fertőző betegségben szenved
– nem teljesíti a fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.

 

  1. Egyéb feltételek :

Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel. A Szolgáltató az esetleges orvosi és eljárási költségeknek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk megtérítésére tart igényt a Vendég vagy  a Vendég hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről.

A Szálláshelyre háziállat nem vihető be.

Vis major bekövetkezése (pl. háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk) bekövetkezése bármely felet felmenti a Szerződésből eredő kötelességei teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

A szerződésből eredő jogvita esetén a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság az illetékes.

Konferencia tartása, csoport (minimum 3.. fő) elhelyezése, ill. amennyiben a Vendég jogi személy a jelen általános szerződési feltételek csak abban az esetben alkalmazhatóak, amennyiben Szolgáltató és a másik fél között létrejött szerződés az adott kérdésről nem rendelkezik.